top of page
  • Jag vill bli kund hos er – hur går jag till väga?
    Innan regelbunden städning börjar vi alltid med ett kostnadsfritt hem-/företagsbesök. Där går vi igenom dina önskemål och förklarar hur allt kommer att gå till. Är du intresserad av ett hem-/företagsbesök, boka direkt under respektive flik alternativt ring oss på telefonnummer 0703 - 51 84 01.
  • Hur snabbt kommer ni igång med städningen?
    Vi kommer igång enligt dina önskemål, men inom en eller två veckor. Oftast startar vi första städtillfället med en lite större städning för att sätta en standard för just ditt hem eller företag.
  • Vad behöver jag tänka på inför städningen?
    Inte speciellt mycket, eventuellt plocka undan saker som ligger framme. Då kan vi vara så effektiva som möjligt när vi besöker dig.
  • Är det samma person som städar varje gång?
    Det är vårt mål, att du som har hem- eller företagsstäd skall få besök av samma person, på samma veckodag och tid vid varje städtillfälle.
  • Vad händer om min städning infaller på en helgdag?
    Städningar utförs på vardagar mellan kl 08.00-17.00. Infaller ett städtillfälle på en helgdag har du som kund rätt att boka om. Tillsammans kommer vi överens om en ny tidpunkt.
  • Vad gör jag om jag inte är nöjd med era tjänster?
    Vi har en 100% nöjd kundgaranti, där vi garanterar skinande rena hem/företag efter varje städtillfälle. Skulle det av någon anledning vara så att du inte är nöjd, ring eller maila oss omgående, så rättar vi till det på bästa möjliga sätt. Vid flyttstäd gäller endast tre dagars garanti.
  • Vad händer om personalen gör sig illa eller något går sönder?
    Vi på Skinande rent har försäkringar som täcker personalen under arbetstid samt om vi orsakar skador på din egendom.
  • Utför ni alltid hem-/företagsbesök innan påbörjad städning?
    Inte för engångs uppdrag, vill du däremot ha löpande hem- eller företagsstäd kommer vi gärna på besök.
  • Hur gör vi med det praktiska som nyckelkvittering och eventuell larmvisning?
    Vi brukar alltid boka in hembesök innan den första städningen, det är perfekt tillfälle för en nyckelkvittering eller larmvisning. När vi har mottagit din nyckel förvaras den i ett kassaskåp, märkt enbart med ett kundnummer.
  • Vad händer om jag avbokar ett städtillfälle?
    Givetvis har du möjlighet att boka av ett städtillfälle. För avbokning kostnadsfritt – boka av senast kl 17.00 dagen innan. Vid avbokningar efter denna tid debiteras halva kostnaden. Om avbokningen sker när vi hunnit komma på plats debiteras du hela kostnaden.
  • Hur fungerar RUT-avdraget för mig som privatperson?
    Som privatperson betalar du endast 50% av arbetskostnaden. Vi på Skinande rent ordnar med din skattereduktion direkt med Skatteverket.
  • Har jag något maxtak på RUT-avdraget?
    Ja, du har ett personligt maxtak på 75 000 kr/år vilket blir ett köpunderlag på 150 000 kr. Är ni två eller flera vuxna som bor tillsammans kan ni lägga ihop era RUT-avdrag och på så sätt få ett högre gemensamt tak.
  • Priserna på hemsidan, är de innan eller efter RUT-avdraget?"
    Våra priser på hemsidan för privatpersoner är alltid efter RUT-avdrag. På så sätt blir det enkelt för dig som kund att se vad tjänsten kostar.
  • Vilka av era tjänster får man dra av för RUT-avdrag?
    RUT-avdraget gäller på alla våra tjänster om du är privatperson, dvs Veckostäd, Storstäd, Flyttstäd och Fönsterputs.
  • Hur fungerar betalningen?
    Vi på Skinande rent använder oss av E-post-faktura. Vi skickar fakturan en gång i månaden. Använder du oss till veckostäd, varannan eller varje vecka, får du en faktura i slutet av månaden efter sista städtillfället. Betalningsvillkor är 10 dagar. Använder du oss vid enstaka tillfällen skicka vi fakturan ett par dagar efter utfört arbete. Betalningsvillkor är 10 dagar.
bottom of page